A tea a víz után a világ második legnépszerűbb itala, ma Európában is újra a reneszánszát éli. Ázsiában, a növény őshazájában, nem egyszerűen szomjoltóként, hanem a többezer éves kultúra részeként tekintenek rá. Ez sokszor kifejeződésre jut azokon a helyszíneken is, ahol az emberek a teát fogyaszthatják. Európában gyakran elintézik néhány füstölővel és tibeti imazászlókkal a teaházak díszítését, ezzel szemben Kínában vagy Japánban sok évszázados tradíciók határozzák meg az épületeket és belső tereiket.
Élnél egy cementgyárban?
A címben feltett kérdésre minden józan gondolkodású ember nemmel felelne. Szerencsére a világban mindig is léteztek olyan emberek, akik túlléptek a hétköznapi gondolatokon; nekik köszönhetjük az olyan csodákat, mint a La Fabrica. Ricardo Bofill spanyol építész 1973- ban vásárolt meg egy elhagyott cementgyárat és alakította át a maga számára.
A szocializmus emléke: az ezerarcú bódé
A K67 diaddalútja máig tart. A Kiosk 67 - ez az üvegszálas szerkezetű, variálható elemes épületrendszer - viszonylag hajlott kora ellenére köszöni szépen, él és virul. A szlovéniai Kromberkben egy kioszk ma méhkaptárként szolgál, egy másik, némi falazattal kiegészítve Boszniában élelmiszerbolt, Ljubljanában van olyan, amely egykor a parkolóőr bódéjaként kezdte pályafutását, ma jegyárusító automatát rejt.
Gyógyító építészet
Magyarország legnagyobb organikus építészettel foglalkozó szervezete a Kós Károly Egyesülés. A jó építészet azonban nem stílusfüggő - vallja Jánosi János építész, egyetértésben Kendik Gézával. Az A4 Stúdió vezető tervezőjével, Mezei Dániel állandó beszélgetőtársával építészetről, díjakról és főépítészi teendőkről is beszélgetett az Archichat_Trend e heti vendége.
Déli pályaudvar - mi lesz a végállomása?
Idén 45 éve, hogy megnyílt a Déli Pályaudvar mai épületének első üteme: a pénztár- és a várócsarnokának nyugati fele. Ugyanekkor adták át a kettes metróvonal budai végállomását is. A Vérmező ikonikus vasútállomása azóta is az elővárosi vasutak és a belvárosi közlekedés közötti átszállás fontos fővárosi csomópontja. Kelenföld és a négyes metró megépítése talán csökkentett valamennyit forgalmán, de Buda jelentős részét továbbra is ez szolgálja ki.
Utolsó kommentek