Ma már egyetlen magára adó kereskedelmi cég sem engedheti meg, hogy ne figyeljen oda, milyen környezetben szolgálja ki vásárlóit. Az üzletek berendezésére, arculatára rengeteget költenek, mégis kevés inspiráló teret lehet látni a világban. Nehéz olyan ötletet találni, amely megújítaná a hagyományos eladótereket. Los Angeles zsúfolt divatvilágában még gyilkosabb a verseny, nehezebb kitűnni a tömegből. Ez sikerült a felső kategóriás Frankie divatcégnek, amely új üzletének megnyitásával az építészeti honlapok címlapjait is meghódította.
A divatház a város művészeti negyedében, galériák, múzeumok mellett nyitotta meg üzlethelyiségét. Ez a terület néhány évtizede lett a művészek, divatüzletek otthona. Előtte gyárak és raktárhelyiségek voltak itt. Ezt tükrözi a bolt puritán külső megjelenése is. Tervezésére a Bureau Spectular céget kérték fel, amelynek irodavezetője az a Jimenez Lai, aki a 2014-es Velencei Biennalé tajvani pavilonját is tervezte. A neves tervező a külsőhöz hasonló egyszerű fehér, mégis különleges berendezést álmodott a boltba.
Az üzlet belsejében a fehér téglafalak között kilenc nagyméretű, a tervező megnevezése szerint úgynevezett „szuperbútort” helyeztek el. Az elnevezés arra utal, hogy túl nagy ahhoz, hogy bútor, de túl kicsi ahhoz, hogy egy épület legyen. Ezek a berendezések a bolt különböző funkcióit testesítik meg.
Megtalálhatunk mindent, amire egy átlagos butikban szükség lehet: ruhaállványok, asztalok, öltöző, pénztáros pult... Azonban az igazi ötlet az, hogy ezek a bútordarabok mozgathatóak és mint a lego, könnyen összeilleszthetőek egy nagy méretű lépcsővé.
Az üzlethelyiség így néhány perc alatt átalakítható egy divatbemutató, vagy akár kisebb színházi előadások színhelyévé.
A kerekeken guruló bútorokkal akár naponta megváltoztatható a bolt belső tere, ezzel tovább fokozva a vásárlók érdeklődését a termékek iránt. A világításról a mennyezeten található fénylő dobozok gondoskodnak, a mesterséges fények még jobban felerősítik az eladótér színpadias hatását.
Azt nem tudom, hogy ez a berendezés mennyivel növelte a ruhák eladásának számaít és a forgalmat, de az építészet iránt érdeklődők figyelmét biztosan megragadta.
- füles -
Utolsó kommentek